Pirmasis motociklas ir vairavimo pamokos su instruktoriumi – mokymų aikštelėje pradedantieji įgauna svarbių įgūdžių. – Nuotrauka iš: <a href="https://www.shutterstock.com/" target="_blank" rel="noopener">shutterstock.com</a>
Rinkdamasis pirmąjį motociklą, kiekvienas pradedantysis turėtų pradėti ne nuo išvaizdos ar greičio, o nuo realių poreikių ir asmeninių gebėjimų. Pirmasis motociklas turi padėti lavinti įgūdžius, o ne tapti išbandymu kiekvienoje kelionėje.
Reikia atsakyti sau į kelis klausimus: ar važinėsite mieste ar užmiestyje? kasdien ar tik savaitgaliais? ar daugiau važiuosite vienas ar su keleiviu? Atsakymai padės susiaurinti pasirinkimų spektrą – nuo lengvų „naked“ tipo motociklų iki patogių miesto enduro.
Kuo tiksliau įsivardinsite, kam jums reikalinga ši transporto priemonė, tuo mažiau bus nusivylimo ar netikėtų išlaidų vėliau. Neskubėkite – netinkamai pasirinktas motociklas gali sukelti diskomfortą, baimę ir trukdyti tobulėjimui.
Galia, svoris ir valdymas – balanso paieškos
Viena iš svarbiausių pradedančiųjų klaidų – per didelės galios motociklo pasirinkimas. Didesnė galia reiškia ne tik greitį, bet ir jautresnę akceleraciją, sudėtingesnį valdymą bei sunkesnį stabdymą kritinėse situacijose.
Pirmajam motociklui turėtų būti prioritetas lengvumas, stabilumas ir nuspėjamas elgesys. Motociklas neturi „traukti“ iš po rankų – jis turi reaguoti taip, kaip tikitės. Svoris taip pat svarbus – jei motociklas per sunkus, sunku bus jį manevruoti stovint, parkuojant ar išsukant iš vietos.
Tokie elementarūs momentai greitai tampa stresu. Todėl jei turit A2 kategorija, rinkitės motociklą, kuris neviršija šios kategorijos leistinos galios ribų – taip įgysite daugiau pasitikėjimo be nereikalingos rizikos.
Techninis motociklo stovis – neignoruok net smulkmenų
Nesvarbu, ar planuojate pirkti naują, ar naudotą motociklą – techninė būklė yra esminis saugumo veiksnys. Pradedantiesiems ypač svarbu, kad stabdžiai, padangos, žibintai, sankaba ir pavarų dėžė veiktų nepriekaištingai.
Net smulki problema – kaip sunkiai besisukanti rankena ar netolygiai stabdantis priekinis ratas – gali tapti rizika važiuojant didesniu greičiu ar manevruojant mieste. Jeigu neturite techninių žinių – nebijokite kreiptis į specialistą, kuris kartu apžiūrėtų motociklą.
Geriau sumokėti už patikrą, nei vėliau išleisti kelis kartus daugiau remontui. Be to, motociklas turi būti ne tik techniškai tvarkingas, bet ir jums patogus – sėdėsenos aukštis, vairo padėtis, pedalų išdėstymas turi atitikti jūsų kūno proporcijas.
Komfortas ir emocinis ryšys – ne mažiau svarbu
Pirmasis motociklas turi būti patikimas partneris, o ne nuolatinis iššūkis. Važiuodami juo, turite jaustis užtikrintai, saugiai ir patogiai – net jei važiuojate vos kelis kilometrus.
Komfortas važiuojant ne tik mažina fizinį nuovargį, bet ir stiprina emocinį ryšį su transporto priemone. Kai motociklas „limpa“ prie jūsų kūno ir reaguoja tiksliai taip, kaip tikitės – atsiranda pasitikėjimas. Pasitikėjimas skatina progresą.
Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į sėdynės minkštumą, vibracijos lygį, valdymo paprastumą bei bendrą pojūtį – ar važiuodami jaučiatės tarsi pratęsti šį motociklą. Pirmasis įspūdis labai dažnai būna teisingas – jei jau per pirmą bandymą kyla diskomfortas, verčiau ieškoti toliau.